Minnen...

Det var på den tiden vi gick på Sjöbergska. Det var på den tiden fröken Jessicas ögon vakade över oss. Det var den tiden vi var 4 tjejer med olika personligheter ihopsatt till en lite grupp. Det var den tiden jag och Linnéa bråkade med varandra över brev (eller om vi skrev elaka saker om varandra till de andra per brev eller hur det var). Det var den tiden Linnéa hade lila glittriga tröjor på sig. Det var den tiden jag var den korta. Det var den tiden Mickis var den långa. Det var den tiden då Amanda var den smarta. Det var den tiden då jag lärde känna er. Det var den tiden vi alla hade var sitt exemplar av Systrar i jeans. Det var den tiden då...


Sitter och har just kollat på första Systrar i jeans filmen och jag blev nästan tårögd, inte bara av filmen utan av alla minnen till filmen (eller egentligen boken). Det var så länge sen det var vi 4... Jag saknar alla tre och det vi hade för det var den bästa mellanstadietid man kan önska sig. Även om det var år och dagar sen känner jag fortfarande smaken av kycklingen vi åt på Amandas avskedsfest... den festen som började med att Mickis hoppade ut genom badrumsfönstret...


Kommentarer
Sötis Linnea

Jag kommer verkligen inte ihag varat pastadda brak... Well, well.



Och for the record, HELA trojan var inte glittrig och du hade en likadan i blatt!

2009-03-17 @ 19:10:20

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0