Dagarna går och dagarna kommer

Nu är då 2008 slut och jösses vad mycket som hänt med mig och runt omkring mig.

Året böjade i de djupa skogarna i dalarna där jag som brunett började året med min familj. Jag var sur över att jag behövde vara där borta. Men det gick väl över ganska snabbt efter lite skidåkning och god mat. Januari började med massa avfärgnigar för att bli blond igen efter min mörkaperiod. Fast hann med alla nyanser av morot innan jag blev helt klar. I slutet av januari drog jag, Joanna och Malin upp till Åre och lekte i snön. Så mkt snö så lite tid! Haha vi lekte som små barn i snön och hade det hur roligt som helst.

I februari var det mesta vardag, men självklart med ett antal guldklimpar. Som alla hjärtansdag med flickorna på den mongoliska bbq:en och besöket på dagiset i Upplands Väsby där vi fick oss en massa goa skratt när vi interjuvade barn. Det var även i februari som jag anställdes på McDonalds och jobbade min första och ända dag där. Det var så att säga inget jobb för mig, haha jag var sämst på det där med att hälla upp pommes. Haha!

Mars månad bjöd på en massa. Dels så var jag "gubbvakt" åt en gammal farbror på östermalm då hans familj var lite oroliga en kväll då alla skulle bort på kalas, inte mig emot med tanke på lönen. Dels var det under påskhelgen som jag hade tjejmiddagen som sent kommer glömmas.

April var då italienska gruppen reste till Pisa i Italien på en unerbar resa. En resa som bjöd på massor av mat, bl a "pastapruttar". Shopping på diverse ställen. Nya härliga sidor av folk, haha bl a Anna och Jesper sjungandes på en mörk gata i pisanatten.

Maj, månaden då familjen Andersson åter igen försökte sig på att resa tillsammans igen. Gick väldigt bra och resan till Paris var super mysigt trots att parisarna var tokiga och gick i jacka och långbyxor i 20-25 gradig värme.

Under juni var den månad då jag ägnade väldigt mkt av min lediga tid med Sainey. Vi ar ute i de gröna sköna, med pickkorgen i högst högg.  I hennes soffa och i min soffa med en massa filmer framför oss. Ja vi slappade oss genom dagarna och det var mysigt och trevligt. Jobbade i slutet av månaden när skolan äntligen fått sitt slut... och jag som aldrig trodde att jag skulle ta mig till skolavslutningen utan hjärtattack.

I juli lämnade Linnéa mig för sitt äventyr i USA. Jag jobbade och spenderade mycket av min tid med familjen och hade det väldigt bra. Det var under denna månad jag blev människa igen...

Augusti var månaden då mitt sista år på gymnasiet tog sin start och den började med att jag blev sjukskriven. Kommer fortfarande ihåg hur olycklig jag blev när läkaren sa du får inte gå i skolan förens om en vecka! Men det blev ju bättre och jag fyllde myndig till på köpet. Firade med cocktailparty och utgång. Utgången som började i augusti och slutade i september var den då Sarah och Malin skulle få mig under bordet... Alla vet vi ju att även dem hamnde där.

September var skoltrötthetens start månad. Depp ang framtidsdrömmar och annat fick mig att tappa suget. Tack och lov drog volleybollen igång på riktigt denna månad. Hårdträning och cup och min månad var som gjord trots det dalande modet i skolan.

Oktober var månaden då vägarna i sthlm för första gången fick uppleva Malin som förare, min första körlektion togs ut och alla var överlyckliga över att jag överlevt. Det var även denna månad de berömda uttrycken MalinMalin och SarahSarah myntades och jsom ag nu är förbjuden att använda. Varförär jag det nu igen? Kan det beror på att jag sa fel namn? Haha!

November månaden som gick upp och som gick ner. Fick nördstämpel av mig själv och omgivning när jag frivlligt gick på kurs. Men kul hade jag trots allt. Insåg vad smärta var. Firade halloween på bästa tänk bara sätt, som en möhippa helt enkelt. Insåg att vad som är på ytan är långt i från vad som finns djupt där nere.

I december var det mycket jobb som gällde, både i skolan och på sweco. Belönades med en julfest med jobbet som jag sent kommer glömma för den var så trevlig och kul. Sedan var det såklart julfirande i dagarna tre med familjen för att sedan avslutas med lite mera jobb. Det sista timmarna på året spänderades med Sarah, Emma och Sussi. Till en början på middag, sedan på huset och till sist på lidingö.

Det var mitt 2008 no more no less!

Puss


Kommentarer
Sötis Linnéa

Så när jag lämnar blir du människa igen...? Fint.

2009-01-04 @ 15:32:41

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0