Rusningstrafik i stockholm, ett helvet!

Det finns mycket som får en att klaga på pendeltågen och andra kollektivatransportmedel i rusningstrafik. Man klagar lätt till sin vän och sedan är man glad när man kommit fram. Så är det de flesta morgonar, men idag, idag var det droppen. Jag har helt ärligt aldrig velat att en tågchaufför skulle bli sparkad och avkastad från tåget så mycket som jag ville imorse. Jag var beredd att själv ta över tåget bara för att slippa henne!

Tåget rullar två minuter försent in på perrongen i jakobsberg. två minuter är ingeting något de flesta kan leva med. När dörrarna sedan öppnas hör man henne skrika i högtalarna släpp förbi utpasserande. om man bortser från att hon skrek var det inget jobbigt. Sedan när de flesta kommit på skriker hon det finns platser i mitten, om ni vill med det här tåget måste ni röra er mot mitten. Pause på 5 sekunder. Skriker återigen om platser i mitten. Pause 2 sekunder. Skriker ut se upp för dörrarna ja nu stänger jag dem. Dörrarna stängs och tåget rullar till barkarby... fast det rullade för långt så hon var tvungen att backa det jävla tåget, information om detta skriks ut. När hon sedan skrikandes mantrar samma sak som på stationen i jakobsberg vill man bara rycka tungen ur mun på henne, för hennes röst var förfärligt ljus och gäll. Dessutom är högtalarna där så man inte ska skrika utan så att man i lätt ton kan meddela passagerarna om akut information. Samma skrikandes på spånga station, samma sak på sundbybergstation. Tack och lov gick jag av vid sundbyberg så jag hann bara höra det hela 4 gånger. Väl framme var tåget inte bara 2 minuter sent utan det jävla tåget var 10 min sent. En sträcka som tar 10 min att åka blev alltså dubbelt så lång. Jag hade bråttom till jobbet precis som många andra men nej hennes jävla behov att skrika kom före alla passagerares behov av att komma i tid!

Snälla sl om tågen inte kan gå i tid kan ni väl iaf lära era förare hur man beteer sig när man kör tåg i rusningstrafiken! För tro mig det gör inte oss stackars passagerar gott att behöva lyssna på förarnas skrikandes stämmor!

Kommentarer
Sötis Emma

Skicka det där till sl, de skulle nog uppskatta informationen :) så ska det inte gå till! <3

2009-02-02 @ 19:14:41
Besök mig på min hemsida: http://emmisjohansson.blogg.se/

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0