Perfektionism

Jag är en perfektionist och satan vad det tär på ens självförtroende. Jag har länge undrat hur länge jag kommer stå ut med dessa tankar... Har ännu inte fått svar på frågan, men är det bra eller dåligt?

Jag pressar mig hela tiden till att vara något jag egentligen inte är... för jag är långt ifrån perfekt ska ni veta mina vänner (för er ovänner som undrar så är jag perfekt så det så). Än så länge är det inte värre än att jag fäller en tår eller två när min bubbla spricker, men för varje gång bubblan spricker så smärtar den lilla tåren, som ringlar sig ner för kinden, väldigt mycket mer än tåren innan. Hur många tårar måste man genomlida för att kunna läka? Kan jag inte bara få leva lyckligt i alla mina många, många återstående år? Kan jag inte få leva lyckligt utan en massa tankar som säger att det inte är perfekt, eller är det för mycket begärt?

Ibland önskar jag att bara att jag kan få gråta ut i någons famn över allt som inte är perfekt i mitt liv.  En famn som tillhör en vän som alltid finns hos mig oavsätt vad som har hänt eller vad som kommer hända det kommande dagarn, veckorna, månaderna eller åren. När varenda tår är gråten borde jag kunna läka och äntligen bli mitt rätta jag... Den dagen kommer komma det vet jag, men jag vet inte om jag orkar vänta eller om jag kommer hinna rymma till fjärran länder och nya äventyr!

Kommentarer
Sötis Emma

Jag kommer alltid stå vid din sida Malin, du borde sänka kraven på dig själv så ser du den underbara Malin som vi andra ser : ). Min famn är alltid öppen för dig sötnos <3

2009-02-03 @ 19:11:30
Besök mig på min hemsida: http://emmisjohansson.blogg.se/
Sötis matilda

svar: ja visst är den bra? kul att någon annan håller med en haha :) jäääääättekram till dig malin!

2009-02-04 @ 00:08:23
Besök mig på min hemsida: http://matildows.blogg.se/
Sötis Isabelle

Jobbigt att det känns som om det är för mycket i huvudet. I know that feeling.. Bara säg till när dom där tårarna är påväg. I'll catch 'em. Kärlek till dig.

2009-02-04 @ 21:12:10
Besök mig på min hemsida: http://concreteliving.blogspot.com

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0