Jag hatar SL

Idag visste jag att det var förseningar i tågtrafiken, därför jag till stationen 25 minuter innan tåget vanligtvis går, alltså var jag där 12.05. Kommer dit och det står att tåget som vanligtvis går 12.16 är i tid och ska gå, jag tänker ja men då kommer jag ju bara i extra god tid hmdidumdidum. Klockan går och blir 20 över, jag börjar undra varför tåget inte kommit. Går och kollar på tavlan och då finns inte tåget längre med! Jag blir irriterad men tänker ja ja tar väl 31 tåget då... Kollar en gång till på tavlan och där står det 12.31 beräknad ny tid 13.06!! Jag skulle till skolan för en 50 min lektion som började 13.00. Vem älskar inte SL?

Dumma dum tåg! Jag hatar er!

Puss

Blev extra deppad när Martin sa: Men varför tog du inte taxi SL hade ju betalat!! Ja det var ju dagens stora fråga...!


Kommentarer

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0