Du är inte så unik som du tror...

För någon dag sedan satt jag och väntade på tåget och då går två stycken tjejer ~ 16 år förbi. I och med att jag iaktog dem insåg jag att vi är inte unika. Ingen av oss är så unik som vi vill tro att vi trots allt är. Vi blir som vi umgås, även om du när du är utan dina närmaste vänner ser ut att ha en unik och cool stil så är du när du är med dina närmaste vänner bara en i mängden.

Dessa tjejer som jag såg var ingen utav jättemodeintresserade. Men det hade sin egen stil, eller ja varandras stil. Båda tjejerna hade bruna skinnstövlar utan klack, matchat till den bruna fyrkantiga väskan. Båda hade dem mörkblå stuprörsjeans och collegtröja. Dem såg så roligt bästa vänner aktiga ut utan att dem var medvetna om dem. För enligt dem var dem ju sig sjävla.

När jag började på gymnasiet var de en tjej (ja ni vet vem troligen) som jag tyckte hade en så himla snygg och medveten stil. Hon var verkligen sig själv och hon var verkligen unik på ett bra sätt. Detta tyckte jag fram tills att jag fick träffa hennes vänner och insåg att alla såg exakt likadana ut. Nästan varje person jag känner klär sig som sina närmaste vänner, utan att dem själva kanske inser det. På gott och på ont.

Innan jag började gymnasiet och jag och Iza var varandras andra hälft så klädde vi oss nästan lika... Vilket man idag inte kan tro med tanke på att vi nu har totalt olika stilar. Vilket helt och hållet beror på vilka vi numer umågs med, oavsätt om vi vill erkänna att våra nya vänner har format oss... Men vi har format dem med så det går på ett ut skulle jag gissa.

Vet inte vad jag vill ha sagt med det... men kom bara och tänka på det

Puss

Kommentarer
Sötis Sarah

Vem syftar du på pullan?

2008-11-09 @ 15:25:45
Besök mig på min hemsida: http://menageatrois.blogg.se/
Sötis Malin

Jag håller med dig till viss del men till en viss del inte.



Om man bara umgås med människor som klär sig på ett visst sätt kan man nog påverkas ganska mycket, men tex jag som umgås med allt från rockare, hiphopare till er från skolan som har en ganska "normal" stil (eller vad man nu ska kalla det), jag umgås kanske 80% med "hiphopare" (baggyjeans, stora tröjor osv) men jag har ändå inte en sån stil.

2008-11-09 @ 15:29:33
Besök mig på min hemsida: http://malinjansson.blogg.se/
Sötis JoannaAmandaLo

Jag tror att det beror på vilken typ av person man är, eller i vilket "stadie" i livet man är.

2008-11-09 @ 15:36:14
Besök mig på min hemsida: http://joannabr.blogg.se/
Sötis CLARIZZA

Jag håller nog med Joanna. Det kan verkligen bero på, i vissa "gäng" går folk mer olikt klädda än i andra.

OCH jag förstår direkt vilken skol-elev du syftar på!

2008-11-09 @ 16:50:59
Besök mig på min hemsida: http://pannkakssylt.blogg.se/
Sötis Isabellen

Hey pumpkin!



vilket tänka-till-inlägg du fick till idag :) btw så är jag tillbaka i sverige and i want a piece of you! hörs i veckan? :)

2008-11-09 @ 22:28:02
Besök mig på min hemsida: http://concreteliving.blogspot.com
Sötis Sarah

VARFÖR VET ALLA UTOM JAG? :O

2008-11-10 @ 10:39:54
Besök mig på min hemsida: http://menageatrois.blogg.se/

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0