För första gången...

Då har jag jobbat för första gången på McDonalds... och det gick väl hyggligt iaf (läs jag fick iaf inte sparken). Haha okej så illa var det kanske inte, men jag var långt i från duktig. Men om vi tar det hela från början...

... Jag fick sällskap av Oscar hela vägen till Fältöversten, tack så mkt btw, och gick in på McDonalds. Där hittar jag en tjej som hjälper mig att hitta Markus, Markus ska förse mig med kläder... Dock har det blivit ngt fel vilket leder till att det finns 2 skjortor i storlek XS och ett par byxor i en liten storlek och INGA skor (óch ja jag hade mina gula pumpsaktiga skor på mig när jag kommer dit, vilka jag verkligen inte kan jobba i). Vilket leder till att jag får en herrskjort i sorlek M (markus gamla skjort) som är stort som ett tält. Byxorna jag ska ha på mig gick inte riktigt att knäppa. Men Mandy erbjuder sig att byta byxor med mig (skilde bara en storlek.. men dem gick igen och satt bra). Markus kommer efter ett tag med en skjorta i S som satt lite bättre än tältet och sen fick jag låna en annan tjejs skor, så allt löste sig tillslut. Väl nere på "golvet" så visar Mandy mig vart allt finns och efter ett tag så tar vi en kassa och jag ska då visa om jag fattat allt.. Hmm lite krånligt var det allt och att tilläggas bör: Det är en konst att få i pommes fritsen i kartonge. Jag beundrar och ser upp till alla som jobbar på McDonalds och utan problem kan göra det! Haha! Men min tid i kassan kan beskrivas som: Lite vimsig, glömmer att fråga om kvitto, gör en del fel i inslagningarna och tar ganska lång tid på mig. Haha men det lär ju bli bättre till nästa gång.

Nu är jag sjukt hungrig och orkar inte berätta så mkt mer:

Puss
 


Kommentarer
Sötis evers

oj jag skulle aldrig jobba på donken :P

2008-03-17 @ 20:30:08
Besök mig på min hemsida: http://erikevers.blogg.se
Sötis Oscar

Varsågod! ;) det var så lite så ^^
låter inte som du gjorde nån total katastroff iaf! som typ spränga fritösen lr nåt så de va ju bra :) men det lär ju bli lättare sen när du vant dig, övning ger färdighet xD Lycka till i fortsättningen!

2008-03-17 @ 21:35:10
Besök mig på min hemsida: http://LjudetAvMig.blogg.se
Sötis Susanne

Lilla söta malin! Man ska INTE fråga om kvitto ;)

2008-03-20 @ 21:29:03
Besök mig på min hemsida: http://sussipussiandersson.blogg.se

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0