Det var en gång en...

Go morgon allihopa!

Igår var en dag fylld med en massa saker. Den började med en svenska lektion där vi hade redovisningar om språksociologi. Det var faktiskt riktig roligt, vissa redovisningar var så roliga att man hade svårt att sluta skratta medans vissa var så tråkiga att man kunde somna! Efter svenska så var det italiano prov... fick iaf G på provet (ja våran fröken är sjukt duktig och effektiv när det gäller att rätta). Efter skolan var slut åkte jag och Joanna till Jakobsberg, där vi gick i centrum. Haha jakobsbergcentrum är ju såååå coolt! På stadium, där vi var och kollade efter volleyboll- och springskor, så blev vi utstirrade totalt! Haha först stod bara en av dem som jobbade där och kollade, efter ett tag så stod 3 stycken pojkar och glodde och typ skratta och fnissa! Haha.. lite mysko! Efter skoprovning så gick vi hem och hade slagsmål med en majskolv! Den var nära på att vinna över mig, haha jag tror jag stod och hosta i 15 min eller nått. Efter slagsmål med majskolven så lockade Joanna håret på Anna och hennes vän Inez då dem skulle på pjyammasparty. Dem blev väldigt fina båda två! När flickorna gett sig av räckte bara våran energi till att slänga oss i soffan och kolla på tv ett bra tag. Tillslut kom mamma hem och lagade mat åt oss (vissa maträtter kan inte ens mamma misslyckas med...) och efter en snabb och trevlig middag så sprang vi till tåget.

Inne i staden mötte jag Sarah och vi handlade biobiljetterna och tog sedan ett glas jucie i väntan på Sainey . När Sainey väl kom så begav vi oss till bion och inhandlade popcorn och läsk....Bion vi såg var Horton - ett ofantligt äventyr. Och för att citera Sainey: Det är och kommer för alltid att vara den bästa anmerade filmen någonsin. Sarah valde att ge filmen 10 getingar av 5 möjliga! Så bra var den.. alltså det fanns stunder då jag höll på att dö av garv, alltså den var så klockren rakt igenom. Ni måste bara se den filmen!

Idag kommer Joanna och Emma över och vi ska skriva klart våran svenska rapport. Så jag borde ta och äta frukost och klä på mig, ehe. Efter det så ska jag åka in till östermalm där jag ska vara barnvakt... fast åt en söt liten dement gubbe. Haha! Men det kommer nog gå jättebra, särkilt med tanke på vad jag kommer få för lön! Hihi!

Puss

Kommentarer

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0