ang det ovanliga barnvaktsjobbet

17.00

Kom hit för ca 30 min sen och han som jag sitter barnvakt åt, eller tja gubbvakt åt, heter Anders. Han tycker att det är onödigt att jag är här och tycker att han klarar sig själv, men eftersom hans fru och hans döttrar tycker motsatt så är jag nu här, vare sig han vill eller inte... Haha stackaren, han har ingen talan. Tog fram datan och tänkte börja öva inför historia provet, men som vi alla vet så är det tråkig! Och när jag tycker att något är tråkigt så börjar jag genast göra något annat... denna gång blev det till att skriva här i stället.


Jag och Anders, som han heter, satt och pratade en stund... men jag tyckte att det blev lite jobbigt att berätta för 5 gången att jag bor i Jakobsberg så jag sa att jag var tvungen att skriva på en uppsats.  


18.00

Han har just ätit lite mat... och sockerbitar! Haha, jag trodde att han skulle få en sockerchock eller något. Jag ställde fram en skål med sockerbitar så att han skulle kunna ta till teet, han tog en... han tog två... han tog tre... han tog sex sockerbitar till teet! Haha, dessutom så knaprade han på några med. Haha jag vart lite orolig så jag skicka ett sms till mamma där det stod: Han äter en massa sockerbitar... Är det farligt eller nått att få i sig för många?!? Till svar fick jag: Hej Malin! Nej det är inte farligt, bara onyttigt. Lycka till! Kram Mamma! Haha! Jag blev allt lite orolig ska ni veta!


18.l5

För första gången i mitt liv förstår jag uttrycket så att tänderna krullar sig! Haha det var en läskig upplevelse ska ni veta! Åt en choklad-kaka-bakelse och et var sjukligt sött, haha!


18.55

Hm ingen som kan komma förbi med en påse mat från typ McDonalds (varför funkar inte Internet just nu, isf hade jag iaf ha kunnat hoppas på att någon läser detta i tid och kommer med en påse)... Finns älgfärsbiffar som det är tänkt at jag ska äta, men jag är inte alls sugen på det, ehe! Aja jag såg iaf att det stod ett paket med yoghurt i kylen (vilket faktiskt ätbart).


19.15

Jag misstänker att det är lyhört i dessa lägenheter... För jag hör att någon pratar, men han sover (!) och varken tv:n eller radion är på... Lite läskigt måste jag erkänna.


20.15

Melodifestival! Alltså jag har inte hört en ända av låtarna innan (har inte kollat på någon av del finalerna) så ska bli kul att höra vilka mysko låtar som svenska folket röstat fram i år.

Perellis låt suger! Suck kan det bli värre?


20.20

Haha jag hittade monstrets (ni vet jättemegastora fjärrkontrollen från Åre) kusin! Denna är faktiskt ännu tjockare! För övrigt så kan jag ju säga att jag tycker att melodifestivalen suger! Det är bara att inse jag är inget fan av denna tråkiga musiktävling. Men det är en bra anledning till att mums på chips (som jag smugglade med i min stora feta väska).


20.40

Inge illa menat (som man alltid ska börja med när man säger ngt elakt som man vill ska tas personligt) men ser inte Amy Diamond fortfarande ut att vara typ 12 år?


20.55

Vem glömde berätta för Frida att man ser ännu tjockare ut om man har kort hår som ramar in ansiktet? Den personen glömde nämligen även att berätta att det feta intrycket bättras på om man har blank hy...


21.00

Hihi jag vill åsså ha en svart liten kjol som står rätt ut! Dem var ju sjukt söta (kjolarna).


22.15

Melodifestivalen är just slut och självklart så vaknar han! Kunde han inte bara ha sovit hela natten... nu kommer jag ju oroa mig för att han ska vakna, när jag sover, och gå upp och typ ramla och slå huvudet i ngt och dö... utan att jag märker ngt! Usch! Jag kommer att sitta uppe och vara vaken hela natten och oroa mig!


23.30

Kort sagt sjukt mig hellre än att tvinga mig använda gamling-blöjor!


00.15

Låt mig helt enkelt inte bli gammal... Snälla rara skona mig från det!


01.10

Jag är trött, men han går upp 1 gång var tredje kvart... och jag vågar så inte riskera att han skulle ramla medens jag sover och inte märker något. Får försöka tänka som så att det bara är 8 timmar kvar tills mitt "pass" är över och hans dotter kommer hit. Haha jag som ska träna det första jag gör imorgonbiti. Varför var jag tvungen att vara sjuk och därför behöva träna imorgon (alltså måste få min andra stämpel för veckan så att jag får min himla väska). Har precis svarat på alla de frågor, inför historia provet, som jag kan. Har kvar om nationalism (glömde att anteckna så måste alltså googla svaren), 1809 års regeringsform (var sjuk då så har ingen aning om vad som är svaret) och sen ska jag svara på en fråga ur ett häfte som jag inte fått eftersom att jag var sjuk... Men känner mig ganska duktig iaf.


03.10

Jag är ganska trött just nu... känner att mina ögon är röda och mina fingrar är stela och det är knappt så jag orkar titta på skärmen... dessutom är jag faktiskt lite hungrig... har inte ätit sedan jag åt lunch med Joanna, vilket var vid 14.30... Jag tänkte just ta mod och gå och lägga mig... men han gick just upp, IGEN! Seriöst hur himla många gånger går man upp och går på toa? Haha, lite komiskt är det ändå! Aja jag får bra betalt, vilket inte är helt fel just nu!


Kommentarer
Sötis Susanne

Charlottes låt var bäst, fast Simon hejade på Christer Sjögren^ Hahaaha

2008-03-16 @ 12:10:11
Besök mig på min hemsida: http://sussipussiandersson.blogg.se
Sötis JoannaAmandaLo

Haha men stackare, när somnade du egentligen? :O kan ju inte ha vart så kul att träna? :\ pusss!

2008-03-16 @ 14:10:17
Besök mig på min hemsida: http://joannabr.blogg.se
Sötis Malin

Jag somnade (eller ja jag vilade) vid 4 tiden och gick upp sen vid 9 ;) jag var jättepigg och taggad

2008-03-16 @ 15:09:12
Besök mig på min hemsida: http://littlemissmalin.blogg.se

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0