Nyår

Hej!


Sitter just nu (31/12-07) och gör ingenting. De andra badar s k tunna (ni vet jättevarmt vatten i en liten trätunna)... Jag gjorde de men tröttnade efter sisådär en kvart. Hur orkar dem? Min bort-från-nyårs-resa till dalarna har hittills bestått av:


- En lång bilresa från sthlm till långt bort i skogen (även känt som Gyllenbergen i Borlänge). Bilresan var ganska uthärdlig tack vare Ipoden som jag fick i julklapp (den är för övrigt döpt till Little Miss Noise efter en massa fantasilösa namnförslag...) Tog en massa random låtar som jag hitta bara för att fylla ut den..

- En dag i Rome Alpin... inte helt fel med uppvärmning inför Åre, de kändes verkligen att jag var lite "ringrostig". Dagen i backen var trevlig (inte helt fel att kolla på en massa snygga snowboard pojkar) Kan för övrigt tilläggas att jag totalt, helt och fullständigt även ramla, lyckades tappa skidorna i varsin ände av backen högst upp för att sedan glida på mage ner för halva backen >.< Simon tyckte att de såg så roligt ut att jag fick utmärkelsen årets ramling ;)

- Nyårsafton (eller ja de hittills). Nyårsafton har hittills bestått av vakna till orden shopping, dom vill att jag ska vara på bästa tänkbara humör trotts att jag är kidnappad till skogen, så dom gav mig en dag (någon timme blev det bara) i Borlänges stora köpcentrum Kupolen. Vilket inte kändes helt fel från början, men som sluta som en ganska menlös shopping timme. De är inte kul att shoppa själv! Efter "shopping" så har vi hunnit fixa och äta lunch... Lyssna på Little Miss Nosie i ett antal timmar blev de för min del (alltså jag är så ensam... det är inte de att jag är själv, men jag är liksom enda personen i min ålder, de andra är över 40 eller i Annas ålder). Efter det så blev det till att äta middag (bestående av struts >.<) och efter maten så blev de då att bada... Tja nu ska jag gå och vara social igen!


Känner mig rejält ensam. Men va ska man göra, om jag börjar gråta vilket jag gärna skulle vilja så blir de andra ledsna över att jag inte trivs... Så de är bara att hålla tårarna inne och släppa ut allt när jag kommer hem.


Puss


Kommentarer

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0