Akut tandvården...

... har idag fått besök av mig. För imorse när jag vaknade så hade mitt tandkött + min kind svullnat upp en massa. När jag började vakna på riktigt och gick upp så upptäckte jag att de var liksom svårt att stänga munnen, vilket ledde till att jag dreglade en massa >.< Inte kul. Jag hade inte bara problem med att stänga munnen jag hade problem med att gapa åsså >.< Så det vart liksom en halvt stängd/halvt öppen mun.. inte snyggt! Efter att jag fått klaga en massa på mamma så tyckte jag att hon borde ringa efter tandläkaren åt mig.. men hon vägrade tyckte att jag var larvig ;O *bara för att jag har sveriges lägst smärttolerans* Så jag fick ringa själv.. lite läskigt... men när jag beskrev mitt probelm så sa den snälla tanten att de kunde vara en allvarlig infektion som man behövde bota med pencillin.. Så jag tog tåget in till Akut Tandvården på St Erikssjukhus... Där fick jag vänta ett bra tag på att de skulle bli min tur, men när jag väl liksom fick träffa tandläkaren så gick de på typ 7 min... Hon kollade bara lite och sa du behöver pencillin... Så var de inge mer med de... Men jag kunde klaga en massa mer på Mamma eftersom att hon tyckte att jag var mesig, trotts att jag faktiskt behövde pencillin >.< *haha jag lyckas alltid skylla allt på mamma ;)* Just infektionen beror inte på att jag pussat på en padda eller liknande utan de beror på att min visdomstand inte riktigt är färdig växt vilket ledde till att de vart en massa elaka bakterier där *skabbigt*

Efter tandläkar besöket så åkte jag hem och plugga matte med Sainey vilket resulterade i en uppgiven suck som sa: Jag hatar allt som har med matte och göra. Jag tänker aldrig mer efter denna kurs ens kolla på nått så iditotiskt som en mattebok!

Nej men de var nog allt jag ville ha sagt just nu ;)

Puss

Kommentarer

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0