En lördag fylld med Kalas

Min lördag började med sovmorgon (tack och lov...) efter de så blev det till att vara långsam och seg i nåfon timme tills jag insåg att om 30 min så skulle jag vara duschad, påklädd, sminkad, ha packat och ha slagit in Ellis present... Känndes lyckat. Jag hann iaf med att duscha, klä på mig, packa och halft sminka mig... När halvtimmen var slut så satt jag i bilen på väg till Mattias och Katrin där dagens första kalas ägde rum. Kalaset var tillägnat Katrin som fyllde år. Vi bjöds på en massa fika (och jag som bara älskar fikabröd kunde förstås inte tacka nej till allt gott).

Vid tre tiden sedan så skjutsade morbror Magnus mig till stationen så att jag hann med tåget in mot staden. Väl där så blev det till handla blommar, presentpåse, sidenpapper och såklart ett kort. Sedan blev det till att försöka fixa ihop alltihopa till en gullig påse med presenterna... Ni ska veta att det inte är lätt att fixa sådant på en full tunnelbana samtidigt som man även ska ha koll på en storväska, en bukett och allt de andra! Haha! Men som tur var så tyckte Elli iaf att min present var den bästa *hihi*. Hon fick två stycken snygga svarta vinglas och sedan så ska vi gå på ansiktsbehandling tillsammans. Ska bli så mys :) Hihi! På Ellis släktkalas så var de iaf trevligt och de blev en del härliga skratt,  bland annat när jag, Lilli och Sofia satt och prata och Lill först säger är inte Arkitekt när man sitter och gräver i sanden! Sedan så får hon idéen att de skulle vara sjukt häftigt att ha rört en dinosaruier, alltså ta på benen som finns på museum. Haha, hon är bra söt den där alltså.

Efter släktkalaset så begav vi oss hem till Linn där de skulle bli chill-kväll, fast med 25 pers! Hmm inte riktigt vad jag kallar chillkväll! Haha de slutade med att de totalt underkvällen iaf var 50 pers där... Dock, tack och lov, i omgångar. Stackars Linn fick titt som tätt panik. Men de löste sig bra och inga större olyckor hände. Vid 3:tiden så blev de sista utslängda och vi började städa eftersom att Linn's mamma, som jobbat natt, skulle komma hem vid 6:tiden. Vi började med att äta eftersom att alla var så hungirga... De blev toast och tortellini, väldigt gott! Efter att vi ätit och skulle börja städa så somnade självklart latmasken Elli! Haha så vi andra fick kämpa på.  

Vaknade vid 12:tiden och drog mig sedan hemmåt... Väl hemma så åt jag, packa med mig datan och åkte sedan hem till farmor där mamma och pappa har hållt på och fixat under ett antal helger. Farmor gör nämnligen om i sitt sovrum. Mamma ansåg iaf att de var min skyldighet att iaf kolla, så de var bara att åka dit. Trots att jag var för trött för att egentligen orka! Nu är jag iaf hemma igen och har precis tagit en lååååång dusch. Ska snart sätta mig och göra klart min himlans historia.... Ja, jag borde ha gjort klart den, men de har jag inte!

Puss gott folk

Kommentarer
Sötis JoannaAmandaLo

Bara en vecka försent med historian. ;) Tss. Nej jag vägrar också jobba som barnflicka på typ lidingö. Deras snobbungar kan ta sig. Haha, usch kan verkligen tänka mig hur de är. (Nej jag har inte alls fördomar) ;) piss

2008-02-03 @ 19:06:44
Besök mig på min hemsida: http://joannabr.blogg.se

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0