Vad som gör livet värt att leva...

... var namnet på en undersökning en klass i skolan gjorde. Man skulle läggan en söt liten lapp i en lådan. Jag skrev Malin <3 Malin. Vilket dels står för vänskapen mellan mig och Malin och dels kärleken till mig själv. Inte för att den var helt oseriös men det är ju inte vad som får mig att gå upp varje morgon. Men det var de bästa jag kunde komma på för stunden. Efter träningen idag vet jag vad som verkligen får mig att bli lycklig och gör livet värt att leva i alla fall ett tag.

Vi hade avslutning idag på volleybollen och jag blev så stolt över flickorna, dem har alla blivit så duktiga och vårat "sammarbete" blir allt bättre.

Förra veckan sa, en tjej som inför varje tidigare fyspass suckat och klagat över hur tråkigt det är, vad bra det ska bli med fyspass. Det värmde.  

Idag när vi avslutade med en fin ring och lite prat så sa en tjej jag vill sitta brevid dig för jag gillar dig. Jag hade svårt att hålla tårarna borta.

En av tjejerna som är en av de lite besvärliga tjejerna (ni vet en pratig och okoncentrerad) sa idag i bilen, pappa skjutsade henne och några andra medan jag var på tränarutbildning, att hon tycker jag är en bra tränare. Kändes som en bekräfelse.

Detta är vad som gör livet värt att leva för mig. Jag älskar att få se dessa små flickor utvecklas och bli bättre. Och att få vara en del av utvecklingen och framstegen.

Kommentarer

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0