Snart är det jul

Sitter här i skenet av min julstjärna och skriver i tystnad då resten av familjen sover djupt. Mysigt värre har jag det här för mig själv. Mitt rum är kliniskt städat (inte ofta det händer), alla paket är handlade, inslagna och lagda under grannen, julskinkan prövad och grannen klädd. Nu är det inget som kan gå fel inför imorgon. Imorse var dock nästan inget av detta gjort!

Dagen började som sagt med körlektion, en körlektion där jag fick backa runt hörn och parkera. Det gick riktigt bra och jag börjar mer och mer känna mig som en riktigt bilist! När jag bakat klart blev det till att handla julklappar. Ngt som skjutits upp in i det sista som vanligt. Jag och Anna tyckte vi fick tag i alla klappar och kände oss, efter fyra timmars krigande med resten av sthlms sista minuten shoppare, nöjda och klara. Alla klappar var inte bara inhandlade utan även nya julgranns kulor till pappa handlades. Hittade nämligen ett paket med fyra stycken AIK kulor, mkt vackra, som vi bara var tvugna att handla. Haha!

Väl hemma kom mamma på ytterligare några klappar som fattades så det blev till att gå upp till centrum och handla mera. Sedan blev det urgod middag á la pappa. Han har alltså inte bara lagat ALL julmat utan han hann även med att göra en mumsig pastasås. Han är ganska bra på det där med mat min kära lilla pappa. Efter maten insåg dock både jag och mamma att vi tydligen hade missat ytterligare några klappar så det blev till att gå upp till centrum igen. Passade även på att lura i mamma att de behövdes ett nytt nagellack tills imorgon. Wihihi känner mig lika lycklig varje gång jag får ngt bara så där, haha!

Efter det har paket i massor slagits in och under tiden konstaterade jag att det är tråkigt att få mjuka paket, det är tråkigt att ge mjuka paket och framför allt det är tråkigt att slå in mjuka paket! Anna klädde grannen, jag har gett upp den sysslan, grannar är ju tagiga och sticka! För någon timme sedan blev det till att provsmaka skina och den var super god. Haha varje år blir man lika glatt överaskad.

Nu ska jag somna så att jag kan vakna till mysig julfrukost och present i julstrumpan. Haha har ni också julstrumpa eller är det ngt utdött?

Puss och GOD JUL!

Kommentarer

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0