Skolarbete hela dagen lååång

Radion är på i bakgrunden och jag sitter och pluggar kemi. Känns lönlöst. Hur ska jag lära mig allt tills imorgon! Det är så mycket som ska  in i hjärnan... och där här jag ju redan en massa och en massa annat som också ska in. Men tur att organiskkemi är de mest intressanta. Tycker helt ärligt att det är just det här i kemin som är så kul.

För övrigt tycker jag att mitt och Malins val inför morgondagens redovisning av teknik arbetet är bäst. Blir en protest mot den knappa arbetstiden. Suck orka att vi bara får en vecka på oss. En vecka är ingenting för att göra ett bra arbete som ska vara baserad på massa samlad information. Man hinner inte hitta fakta och berarbeta den om man redan har annat inplanerat, annat skolarbete inplanerat. Gah sur på honom! Haha låter som om vi har värsta planen, men nja så är det ju inte.

Det som är kvar sen är att skriva talet till svenskan. Vilket betyder analysera dikt översättningar. Tråkigt! Eller det skulle ha vart kul om man haft tid. Blir jobbigt när man måste ändra sina planer i sista stund. Hoppas att jag hinner det också ikväll. Tror att om jag skyndar mig med övningsuppgifterna i kemi så kanske jag hinner göra lite förbättring och förlägning av första utkast talet vi har.

Måste med andra ord verkligen sätta igång igen nu. Fast innan dess en liten klapp på axeln och orden du har kämoat på jättebra idag Malin.

Puss



Livet blev just lite bättre då Anna och Pappa kom hem från Julvolleybollen och hade med sig en chokladask från Sollentunna Volley som tack till alla ungdomstränare. Åh så härligt!


 


Kommentarer
Sötis Emma

Du får en kram av mig och orden du är världens sötaste : ) <3

2008-12-16 @ 20:20:35
Besök mig på min hemsida: http://emmisjohansson.blogg.se/

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0