Min (coola) morbror Mattias

*Wiiie* Jag har fått en biljett till kvällens derby, kan det bli bättre?

Som tack för biljetten vill Coola Morbror Mattias att jag ska skriva ett inlägg om hur cool han faktiskt är! Så här kommer det då!

Coola Morbor Mattias är yngst i skaran bestående av mamma, morbror Magnus och Mattias. Vilket ibland, men bara ibland märks på hans prylbesatthet. Lite mer specifikt är han en teknikpryls nörd. Han har alltid sätt till att ha de nyaste på marknaden och gillar även att skryta om det, vilket han nu har gjort om sin nya iPhone nu i någon månad. Jag och många andra är inte alls avundsjuka utan tycker faktiskt att han och inte vi är värda en sådan (inte alls avundsjuka)!

Mattias är för övrigt, liksom resten av familjen, stolt och glad AIKare. Så det första han gjorde när lilla Filip föddes var självfallet att se till att han fick s k ständigt medlemskap i AIK. Han är alltså inte bara en bra supporter utan även en bra pappa. Inte illa för någon som från början inte såg ut att bli en "villa, volvo, vovve och barn strävare". Mattias har för övrigt även prickat av villan och volvon också. Det som saknas nu är en vovve.... 

Mattias, precis som alla andra datanördar, läser Game reactor (eller hur det nu stavas), vilket är en gratis tidning som kommer ut varje månad för att tillfredställa alla datanördars nyfikenhet om de nästa stora på marknaden. Japp Mattias inte bara jobbar med datorer utan han sitter dessutom mer än gärna och spelar på dem på sin fritid. Som alla andra datanördar lider han självfallet av Cola beroende, vilket inte gillas av hans fru vilket i sin tur lett till att Mattias nu lovat att inte dricka ngn mer cola fram tills nästa år. Om han klarar det så ska han ha ett stort grattis för det är inte många som klarar den utmaningen! 

That's it!

Puss 

Kommentarer
Sötis Anna

2008-08-25 @ 17:27:10
Sötis JoannaAmandaLo

Tuffing. Ser fram emot att träffa din coole morbror på lördag. haha:D

2008-08-25 @ 23:37:45
Besök mig på min hemsida: http://joannabr.blogg.se/
Sötis Anonym

Allts[, han ar riktigt tuff.

2008-08-26 @ 19:15:18
Sötis Linnéa

Mitt namn försvann! :(

2008-08-27 @ 21:43:53
Sötis Malin

Haha jag fattade att det var du ändå! :)

2008-08-29 @ 16:22:29
Besök mig på min hemsida: http://littlemissmalin.blogg.se/

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0