Hej då min älskade vän...

Kalla mig olyckfågel eller klantarsel! Jag fattar inte varför allt alltid ska drabba mig, jag menar va tusan är oddsen för att mitt bankkort ska ätas upp av en automat två dagar innan jag reser till Italien. Då jag alltså är i ganska stort behov av det!! Anledningen till att jag skulle behöva det är att jag vill ha med det som lite försäkring om mina pengar skulle ta slut, ehe, så att mamma och pappa liksom smidigt kan skicka lite extra till mig, men icka sa nicke denna gång!

För övrig info kan jag ju berätta att detta är de 5 kortet under detta halvår som jag lyckats förstöra. Det första gick sönder (någon liten spricka genom magnetremsan bara, grrr). Så jag beställde ett nytt och efter någora veckor lyckades det bli av magnitiserat... Så jag beställde ett nytt som även det avmagnitiserade, pga min gamla plånbok (varför jag??). Iaf när mitt nya kort kom så beställde jag ett nytt och som alla vet så ska man ju klippa sönder sina gamla innan man kastar dem... Så jag ställer mig och ska klippa sönder de gamla, eller trodde jag, men det var inte mitt gamla utan mitt nya kort som blev kapat i två!!!! Suck det var alltså bara att gå till banken ge den snälla tanten i kassan ett gott skratt. Ja hon stod och skratta i några min och sa jag är ledsen att jag skrattar men din historia var ju rätt komisk, antar att den blev extra komisk med tanke på att hon såg listan med beställda kort samtidigt. Iaf nu så har jag klarat mig i cirka 2 månader utan att förstöra detta lilla underbara kort som ger mig frihet (förutsatt att jag har pengar på kontot). Idag kände dock automaten för att förstöra min hitintills lyckliga dag. Det sa slurp efter att jag slagit fel kod 3 ggr (inte mitt fel att min gamla kod sitter som reflex i fingrarna). Snyft, Snyft! Så tack vare att jag blandade ihop koder så är nu min frihet och lycka bort ryckt! Men det är lungt jag gråter inte... Ehe

Puss



Uppdate

Herr-SEB-kundservice sa skojar du? Det funkar inte så, du kan inte få ett nytt kort på mindre en ett dygn!
Detta sög!

Men pappas vän tipsdade om att på FOREX så kan jag typ skaffa ett kort som typ funkar som ett presentkort... Man laddar på pengar och sen sitter dem där på kontot och om jag behöver mer så ringer jag pappa eller mamma och säger: Jag har råkat shoppa upp allt.. kan ni ladda på lite till *blinkblink* Kortet kan jag dels ta ut pengar med från bankomater och dels så kan jag använda det direkt när jag shoppar, alltså som ett vanligt kort *wiiie*

Puss

Kommentarer

Fyll i här för att dela med dig av de du har på hjärtat:

Namn:
Jag vill bli ihåg kommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0